본문 바로가기
톡!톡!중등영어/교과서보기

[중2 영어] 천재(이재영) 5,6과 대화문

by Scarlet Park 2024. 9. 22.
반응형

 

 

● 5과: Understanding Others

 

(★문장은 해당단원의 주요 표현입니다.)

 

 

1.
G: Hi, I’m Gacha. I’m from Mongolia. 

    When I first came to Songji Middle School

    two months ago, I was so worried.

    I was a little shy, and I wasn’t good

    at Korean. However, I’m a lucky girl.

    All my classmates are nice and friendly.

    I enjoy playing handball with them

    in P.E. class. I’m a good player.

    They call me “Golden Hand.”

    There will be a sports day next week.

    ★ I hope my class will win

     in the handball event.

 

G: 안녕, 나는 Gacha라고 해.

    나는 몽골에서 왔어. 두 달 전에 내가

    처음 송지 중학교에 왔을 때,

    나는 무척 걱정이 되었어.

    나는 좀 수줍음을 탔고 한국어를 잘 못했어.

    하지만 난 운이 좋은 아이야.

    내 학교 친구들은 모두 멋지고 다정해.

    나는 체육 시간에 친구들과

    핸드볼 하는 것을 즐겨.

    난 실력이 좋은 선수야. 친구들은 나를

    ‘황금 손’이라고 불러. 다음 주에 운동회가

    있을 거야. 난 우리 반이 핸드볼 대회에서

    이기길 바라.

 

 

2.
B: Hi, Minsol. Is your class winning?
G: Of course. We have a great handball player.
B: You mean the girl from Mongolia?
G: Yes, her name is Gacha.
B: I’ve heard a lot about her. 

    ★ But what does she look like?
G: She’s very tall and has a ponytail.
B: Oh, is she the girl who scored the goal just now?
G: Yes, that’s her seventh goal.
B: Wow, she’s really great.

 

B: 안녕, 민솔아. 너희 반이 이기고 있니?
G: 물론이지.

    우리는 훌륭한 핸드볼 선수가 있거든.
B: 몽골에서 온 여자아이 말이냐?
G: 응, 그녀의 이름은 Gacha야.
B: 그녀에 대해 많이 들었어.

    그런데 그녀는 어떻게 생겼어?
G: 그녀는 키가 크고 말총머리를 하고 있어.
B: 아, 지금 골을 넣은 여자아이가 그녀야?
G: 맞아, 저것 그녀의 일곱 번째 골이야.
B: 와, 그녀는 정말 잘하는구나.

 

 

3.
M: What can I do for you?
G: I lost my younger brother.
M: Okay, calm down. 

     What’s your brother’s name?
G: His name is Wally Brown. 

    He’s five years old.
M: ★What does he look like?
G: He has brown hair and brown eyes.
M: What is he wearing?
G: He is wearing a green shirt 

    and black pants.
M: Can you tell me more?
G: Oh, he is carrying a red backpack.
M: All right. We’ll go out and look for him. 

     Also, we’ll make an announcement

    about a missing child.
G: Thank you so much. 

    ★I hope I’ll find him soon.

 

B: 무엇을 도와드릴까요?
G: 남동생을 잃어버렸어요.
B: 좋아요, 진정하세요.

    남동생 이름이 뭐죠?
G: 그의 이름은 Wally Brown이에요.

     다섯 살이에요.
B: 어떻게 생겼나요?
G: 그는 갈색 머리이고

     갈색 눈을 지녔어요.
B: 그는 무엇을 입고 있나요?
G: 그는 초록색 셔츠와

    검은 바지를 입고 있어요.
B: 또 말해줄 수 있나요?
G: 아, 그는 빨간 배낭을 메고 있어요.
B: 좋아요. 우리가 나가서 그를 찾아볼게요.

    또, 실종된 아이 방송을 할 겁니다.
G: 정말 감사합니다.

    동생을 빨리 찾길 바라요

  .

 

4.
G: Look at the bulletin board.

    There are posters for the next school

    president.
B: Yeah, I’ve already made my choice. 

    I’ll vote for Jang Jimin.
G: You mean the boy with glasses? 

    He looks smart, but I don’t like

    his promises.
B: Then who will you choose?
G: Well, I am for number 1, Han Siwon. 

    She wants to make our school

    a safe place.
B: She always has a ponytail, right?
G: Yes, and Hong Jiho seems okay.
B: She looks friendly, 

    but I don’t like talent shows.

 

G: 이 게시판을 봐.

     다음 학생회장의 포스터가 있어.
B: 응. 나는 이미 결정을 내렸어.

    나는 장지민에게 투표할 거야.
G: 안경을 쓴 남자아이 얘기하는 거야?

    그는 똑똑해 보이지만 나는

    그의 공약이 마음에 안 들어.
B: 넌 누구를 선택할 거야?
G: 나는 1번 한시원을 지지해.

    그녀는 우리 학교를 안전한 장소로

    만들고 싶어해.
B: 그녀는 항상 말총머리를 하고 있지?
G: 응, 그리고 홍지호도 괜찮아 보여.
B: 그녀는 친절해 보이지만,

    나는 자기 자랑이 싫어.

 


5.
B: I hear there is a new student

    in your class.
G: Yes. She’s from Jejudo. 

    Oh, she’s over there!
B: Which one?

    ★What does she look like?
G: She has curly hair 

    and is wearing glasses.

 

B: 너희 반에 새로운 학생이 있다고

    들었어.
G: 응. 그녀는 제주도에서 왔어.

    아, 그녀가 저기 있어!
B: 어느 아이야? 어떻게 생겼어?
G: 그녀는 곱슬머리고 안경을 끼고 있어.

 


6.
G: You look sad. What’s wrong, Jongmin?
M: My sister broke her arm this morning.
G: What happened?
M: She fell off her bike.
G: That’s too bad. 

    ★I hope she’ll get better soon.

 

G: 너 슬퍼 보여. 무슨 일 있니, 종민아?
B: 여동생이 오늘 아침에 팔이 부러졌어.
G: 어떻게 된 거야?
B: 자전거에서 떨어졌어.
G: 정말 안됐다. 그녀가 곧 회복되기를 바래.


 

● 6과: Near and Dear

 

(★문장은 해당단원의 주요 표현입니다.)

 

 

1.
G: ★I’m not happy with Buster.
M: What’s wrong?
G: He tore my homework into pieces again.
M: Puppies often do that.
G: This is not the first time. Sometimes I find 

     my socks in the dog house.
M: Please be kind to him. 

     He’s just five months old.
G: You’re too nice to him! 

     He needs some training.
M: Okay. Let’s start training in a few weeks.

 

G: 저는 Buster가 마음에 들지 않아요.
M: 무엇이 문제니?
G: Buster가 또다시 제 숙제를 찢어 놓았어요.
M: 강아지들은 종종 그런 일을 저지르지.
G: 이번이 처음이 아니네요. 가끔 저는

    제 양말을 개집에서 찾기도 해요.
M: Buster에게 잘해 주렴.

     태어난 지 다섯 달밖에 안 되었잖니.
G: 아빠는 그를 너무 다정하게만 대해 주세요!

    그에게는 훈련이 좀 필요해요.
M: 좋아. 몇 주 뒤에 훈련을 시작해 보자꾸나.

 

 

2.
W: Minsu, I’m going out with your dad

    for a movie.
B: When will you be back, Mom?
W: Around 8 o’clock. 

    ★Don’t forget to feed Buster.
B: Okay.
W: Be sure to give him some water, too.
B: No problem.
W: One more thing. Can you help Minsol 

     with her science homework?

     Buster tore her homework into pieces.
B: Hmm ... Okay. I’ll do that.

 

 

W: 민수야, 엄마는 아빠랑 영화 보러 나간다.
B: 언제 돌아오실 거예요, 엄마?
W: 8시쯤. Buster에게 밥 주는 것 잊지 말렴.
B: 네.
W: 물도 꼭 주려무나.
B: 네.
W: 한 가지 더. 민솔이 과학 숙제를

     도와줄 수 있겠니?

     Buster가 민솔이의 숙제를 찢어 놓았어.
B: 음 ... 알겠어요. 그렇게 할게요.

 

3.
(The phone rings.)
M: Customer Service. How can I help you?
G: I bought a hairdryer at your store last week. 

    ★I’m not happy with it.
M: What is the problem?
G: It doesn’t work well. I mean the air isn’t hot enough.
M: I’m sorry. Do you want to exchange it?
G: Well, can I get a refund?
M: Sure. Will you please visit our store with the dryer?
G: Yes, I’ll drop by tomorrow afternoon.
M: ★Don’t forget to bring the receipt.
G: Okay. Thanks.

 

(전화벨 소리)
M: 고객 센터입니다. 어떻게 도와드릴까요?
G: 제가 지난주에 귀하의 매장에서

     헤어드라이어를 샀는데요.

     마음에 들지 않네요.
M: 무엇이 문제인가요?
G: 작동이 잘되지 않아요. 제 말은 충분히

     뜨거운 바람이 나오지 않는다는 거예요.
M: 죄송합니다. 교환을 원하시나요?
G: 음... 환불받을 수 있을까요?
M: 물론이죠. 드라이어 가져오시고

     저희 가게를 방문해 주시겠어요?
G: 예, 내일 오후에 들를게요.
M: 영수증 가지고 오시는 걸 잊지 마세요.
G: 네. 고맙습니다.

 

4.
G: You look upset, Tommy.
B: ★I’m not happy with Sojin.
G: What’s wrong with her?
B: She isn’t doing her part of 

    the group project.
G: I think you should talk to her.

G: 기분이 안 좋아 보이는구나, Tommy.
B: 나는 소진이 때문에 속상해.
G: 왜? 그녀가 무슨 문제 있니?
B: 그녀가 팀 프로젝트에 맡은 일을 안 해.
G: 내 생각엔 너는 그녀와 이야기를

     해봐야 할 것 같아.

 

 

5.
M: Are you ready for your trip, Suji?
G: Yes, I am, Dad. I’m ready to leave.
M: Do you have your ticket with you?
G: Yeah, I have it on my phone.
M: Good. ★Don’t forget to call me 

     when you get to the train station.
G: Sure.

M: 여행 갈 준비 되었니, 수지야?
G: 네, 아빠. 전 출발 준비 되었어요.
M: 표는 너가 가지고 있니?
G: 네, 전 핸드폰에 저장해 놨어요.
M: 잘했구나. 기차역에 도착하면

     내게 전화하는 것 잊지 말렴.
G: 물론이죠.

반응형